Nyårsafton 2007

image47
Hej Gud! Det kanske låter tidigt och en aning förhastat, men jag har faktiskt planerat in min nyårsafton i år. Om det nu inte är så att jag ska jobba, vilket jag enl schemat ska göra. Men kanske att jag kan byta bort? Nyår är lite speciell för mig, eller har nog blivit det dom senaste åren. Jag kan gå tillbaka och titta lite på vad jag gjort, och ser att jag jobbat åtminstone 4 nyår. Det senaste nyåret försökte jag övertala en kompis att komma hit. Han har varit här 3-4 nyår tidigare. Men det var några år sedan. Han ville inte göra nåt speciellt och tyckte de va tidigt att planera nåt. Det var väl i nov jag tog upp det, så ok. Tiden gick och han sa att skulle de va nåt, så fick jag komma till honom på nyår. Kändes som han ställde vilkor eller ultimatum, men så blev det iallafall. Året innan jobbade jag minns jag, och det var mer än segt. Ensam åxå.
Nyår 2004 flydde jag härifrån och hälsade på några 10 mil utanför stan. Relationen mellan paret var på upphällningen och kvällen blev däran. Intresset för en trevlig nyår verkar fullständigt avta allt eftersom man blir äldre. Synd, tycker jag. Men i år har jag bestämt mej för att fira den själv, med allt va det innebär. Vill ha en "riktig" nyår, som jag inte haft på några år. Inget ska stoppa mej. Det ska va fest! Tänker laga till nåt gott, typ fläskfile´ med potatisgratäng, något som aldrig funnit sig i denna lägenhet innan. Och så ska jag ha snacks å öl o sprit och musik och tv. Och vid tolvslaget går jag ut å kollar raketer. Tänker inte skicka några nyårs-sms. Det har jag gjort så många gånger och besvikelsen av att inte få några tillbaka, den klarar jag mej utan. Och jag tänker inte truga å be folk för att komma. Och jag åker inte till er...!
Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0