Inför 2008

image57
Hej Gud! Tja, snart är det dax att lämna det gamla året och gå in i ett nytt. Att som ensam förändra något är som bekant inte lätt, och det är bara en själv som kan påverka sin situation. Allt står stilla om man inte tar tag i saker. Det krävs en hel del självdiciplin. För vissa, är det annorlunda. Där kan vardagen och den närmaste framtiden förändras bara genom några enkla meningsutbyten. Det räcker med att den ena parten där hemma får en ide´, så spinner man vidare på den, bollar fram o tillbaka och sen har dagen tagit en ny riktning. Eller veckan, månaden eller kanske hela livet.
Som ensam ser det helt klart annorlunda ut. Vill du att en förändring ska ske, så är det bara du själv som får komma med ideer och genomförandet. Många tycker att som ensam, så har man mycket lättare att förändra sin livssituation, om man nu vill det. Och så kan det vara, om det gäller på kort sikt - över dagen ex. Men när det gäller större förändringar, så är det klart lättare att diskutera fram något med den man lever med.
Jag kan inte lova mig själv något, men jag skall försöka - att under 2008 ta hand om min enorma frihet på ett mer effektivt sätt. Det krävs planering och det är endast jag själv som håller i trådarna. Trådarna i mitt liv. Trådarna som håller mig uppe och för mig framåt. I motsats till många andra "där ute", så är det bara jag som kan/ska påverka mig själv. Jag ska lova mig själv att stänga mina öron - och låta mitt hjärta styra mina steg.

Gott Nytt År - på mig själv...och Amen!

RSS 2.0