Bränd man skyr.....!

image6
Hej Gud! Din spjuver! Din luring! Det är jag - och jag har blivit bränd, igen. Hon var visserligen het - i början, men svalnade av rejält efter en tid och blev bara lite ljum. Det sista var hon ganska kall, faktiskt. Men jag blev bränd ändå! Men huvudsaken är väl att HON landade mjukt, Gud? För det gjorde hon - hade något att falla tillbaka på! Och det är väl det viktigaste, tycker du inte det Gud? Att ANDRA har det bra? Men är det verkligen nödvändigt att göra kvinnor med fördelaktigt utseende men insidan manipulerande, själviska, luriga, falska och uträknande? Som ulvar i fårakläder! Och det blir som att köpa grisen i säcken. Det var inte snällt, Gud! Gud, nu blev jag besviken!! Amen

Lagar om kärlek

Hej Gud! Undrar en sak. Jag vet att för att vi ska kunna leva i ett tryggt och jämlikt samhälle, så krävs att vi människor skapar lagar, förordningar & regler. Men på nätet hittade jag dessa "kärlekens lagar". Är det DU som hittat på dessa? Eftersom det har med kärlek att göra, menar jag. Tänkte på dina 10 budord...

LAGAR OM KÄRLEK

Om du möter en kvinna, och tycker om henne, är chansen stor att...
- hon redan har en kille
- hon är lesbisk
- hon har många vänner som skulle gilla dig
- hon inte ens märker att du finns till

Om en tjej tycker om dig, kommer du inte på det förrän hon tappat intresset för dig och det är omöjligt att få henne att intressera sig för dig igen

Om du möter en tjej som du tycker om, och hon tycker om dig, och hon inte har en pojkvän, kommer hon att få en inom en vecka. Och det är inte du.

Det enda sättet att vinna en kvinnas kärlek är att ta den för givet (om du håller på och frågar hela tiden kommer hon snart att tröttna på dig)

Om du tar kärlek för givet, kommer det snart att gå åt helvete.

Om du inte har en flickvän finns det alltid någon i närheten som påminner dig om det.

Om du känner en tjej, går ut med henne, och du till sist berättar att du älskar henne, är chansen otroligt stor att du inte hör något från henne under resten av ditt liv.

Appropå de personer som raggar upp dig:
- Om du är heterosexuell, försöker homosexuella att ragga upp dig
- Om du är homosexuell, kommer heterosexuella att ragga upp dig
- Om du är bisexuell, kommer ingen försöka att ragga upp dig

Om du har en vän som känner en tjej som leter desperat efter någon att gå ut med, kommer hon att para ihop henne med någon annan.

Appropå finna sin kärlek:
- Om du tror att du har hittat kärleken kommer du att bli väldigt besviken
- Om du tror du har hittat kärleken - har du fel
- Om du har hittat kärleken, kommer du inte att upptäcka det förrän det är för sent

Det finns alltid någon som är lycklig under hela hennes liv, och det är inte du.

Om ni båda älskar något, kommer hon att hata det nästa vecka

Appropå vinna och förlora:
- Om du inte har något att förlora - kommer du inte att vinna
- Om du har något att förlora - kommer du att förlora det
- Om du inte har något att vinna - kommer du att vinna, så att du kan förlora mer

Om hon har en underbar kväll beror det inte på dig

Appropå att gå ut med någon:
- Om hon inte har sagt något, kommer hon att ta med sin pojkvän som hon inte berättat om
- Om hon kommer med en tjejkompis - beror det på att hon vill ha ett slags skydd - inte för att para ihop er två
- Om hon kommer ensam - beror det på att hon ser på dig som en vän - och att det inte finns en chans i världen att ni någonsin skulle kunna bli ett par 

Ingen spekulant

Herregud! Vad dumt! Herre min skapare! Vet du vad jag gjorde för snart ett par månader sen? Jo jag sålde mej själv billigt i min egen blogg (klicka och scrolla ner en bit)! Har inte fått några svar än, men det kanske kommer. Eller så tycker folk det är onödigt att betala för nåt man kan få gratis på annat håll. Kanske får jag sänka priset lite? Vi hörs, Gud! Amen

Förlorad respekt

Ah, men....hej igen! Jag tog en promenad förut. Och jag insåg att min tankar klarnat lite, Gud! Tror att jag var inne på rätt spår innan när jag berörde det här med "respekt". Eller förlorad respekt, som människa. Man är förmodligen inte så respektabel som man tror. Jag kan dra upp flera exempel på hur jag anser mig ha blivit knepigt behandlad. Och jag tror det har att göra med att man inte respekterar mig. Men hur bär jag mig då åt för att återfå respekten, Gud? Du får gärna svara mig på det. ETT sätt jag använt mig av - är att jag dragit mej tillbaka, men jag vet inte om det är så lyckat. Ett annat är att jag ställer hårdare krav. Resultatet blir att vänner tycker jag är märkvärdig och jobbig. Men det får dom väl tycka då? Vad tycker DU? Amen  

Alldeles för snäll

image4
              Hej Gud! Det är jag igen. Jag undrar hur du ställer dig till det här med att en människa kan vara "alldeles för snäll". Du pratar ju ibland om att ödmjukhet och fromhet är viktiga egenskaper - hur är det med "ren snällhet"? Kan man bli dum i huvudet av att vara alldeles för snäll? Jag bara undrar - för jag har ibland fått höra att jag är det när en relation gått galet. När jag accepterat för mycket. När jag svalt för mycket - bara för att jag ville väl och att det skulle bli något bra mellan en speciell person och mej. Då har jag efteråt fått höra att jag var alldeles för snäll, godtrogen, naiv och blåögd. Jag borde ifrågasatt och satt en gräns - eller ställt ultimatum. Och ställt krav. Stoppat fantasierna och utsvävningarna. Ja, varför gjorde jag inte det? Felet verkar ligga hos mig. Jag fick en ursäkt av en vän idag - hon var ledsen för vad hon tyckte hon "ställt till med". Härom dagen fick jag en fråga från en annan människa: Hur hade det sett ut idag - om jag inte gjort det jag gjorde mot dej, då?
             Då frågar jag mig, Gud: Varför gör folk så mot mig, då? Handlar det om att man tappat respekten för mig som människa? För inte skulle dom väl göra så mot någon annan? Nää, det tror inte jag heller. Vad tycker du, Gud? Är jag tvungen att bli en ond människa? Amen

Manligt o kvinnligt

image2
Hej igen Gud! Idag funderade jag lite på det här med manligt och kvinnligt. Jag vet att du gjort ett jättejobb med oss människor. Vi är alla vackra. Och jag vet åxå att du så gärna vill att vi förökar oss i den mån vi har möjlighet. Du har ju sett till att vi prioriterar fortplantningen högt. Och det gör vi. Men då vill jag ge dej ett tips, då tror jag det skulle gå mycket bättre, och det gäller själva skapandet av människan - och det är ju "ditt bord". Om du har möjlighet så skulle jag vilja att du förändrar quinnan något. Inte till det yttre (för där ska du ha en eloge för ditt skapande) utan det gäller insidan. Bort med hennes dåliga egenskaper, det är ändå så att vi inte har någon nytta av dom. Jag har pratat med många män, och dom tycker samma sak. Dom dåliga egenskaperna är så många att jag kan inte rabbla upp dom här (kvinnlig list är bara ett ex.) men för att vi lättare ska kunna nå fram till varann - och behålla varann - så ta istället och stoppa in alla mannens goda egenskaper. Resultatet skulle bli en vacker kvinna med mannens insida. En slags "shemale" - fast utan snopp. Det ultimata, och vi skulle absolut få det lättare att träffas (slippa bjuda ut på krogar och slippa jobbiga kontaktannonser) - och sedan skulle vi stå ut med varandra på längre sikt. Jag tror på det. Ja det var allt jag ville idag, Gud! Ha de bra, Amen!

Liten aftonbön

image1
Hej Gud! Eller, förlåt....! Käre Gud. Jag skulle vilja snacka med dig lite. Som du ser så har jag öppnat en ny blogg - och hoppas du kan koppla upp dej (eller ner för du e väl där uppe?) och läsa det jag skriver nångång ibland. Jag vill ge lite tips och råd inför framtiden. Du har ju gett mej några år här på jorden och jag är tacksam för det. Jag kan berätta ibland vad jag råkat ut för här nere. Jag är lite osäker på om de ser hur jag har det - för jag har aldrig sett dej. Men det är bra att vi öppnat kommunikationen emellan oss - så jag kan ge dej lite råd och tips. Men va bra! Då hörs vi snart igen då...och glöm inte att titta in här - och läs mina funderingar. Amen

RSS 2.0