Spam

image46
Hej Gud! Hur fan gör man en penis större? Ibland får man bara sån lust att klicka på länkarna, av ren nyfikenhet. Ännu en lycklig kärring iallafall...!

Trevlig

I årsskiftet 07/08 så har Svenska Akademien beslutat att dra in vissa svenska ord. Ett av dom är ordet "trevlig". Man hänvisar att ordet sällan används numer, och att personer som anses vara trevliga, bör tänka om. Enligt deras studie så har så gott som alla trevliga människor inte mycket att komma med, mer än att vara just "trevliga" och det uppskattas inte i dagens samhälle. Om man däremot sätter bokstaven "o" framför, och lever därefter, så lyckas man bättre. Kanske inte i sitt yrkesliv, men i kärlekslivet. Anhängarna av ordet "trevlig" protesterar dock och menar på att det finns många människor där ute i landet som är trevliga, och inget mer, och att dom kommer att "försvinna" spårlöst. Svenska Akademien svarar med att - då får dom skaffa sig ett annat beteende eller andra egenskaper! Sätt "o" framför, och du lyckas bättre! 


Dela livet...!

Hejsan Gud! En Outsider som jag kom på en sak idag, att om man "delar livet" så betyder ju inte det att man förkortar det med hälften, utan att man upplever så mycket mer. Det är väl det enda som man kan dela, men ändå få ut MER av? Man delar med någon, och får uppleva, inte bara dubbelt utan kanske även fyrdubbelt! Är det DU som kommit på dettta? Det måste det väl vara! Grymt!!! Amen 

Gemenskap

image45
Hej Gud! När jag nu den senaste tiden fördjupat mig lite  och gått tillbaka 50-60 år i tiden, studerande släktbilder, så slår det mig vilken gemenskap det verkar funnits då (jag har träffat nästan alla på bilderna, men idag är dom döda). Och det är inte bara sammanslagningar inför fotograf, utan jag minns att det fanns något där som inte man ser idag. Att det var stora familjer med nånga barn, gjorde ju sitt. Men ändå, den gemenskapen finns väl knappast i dagens värld? Jag har en obehaglig känsla av att "gemenskapen" alltid drar sig undan - när man försöker närma sig den. Ska det vara så nu för tiden, Gud??? Amen

Sanningen om kvinnor

image43
I den här världen finns det två typer av kvinnor:
KVINNOR SOM DU SKULLE TYCKA MYCKET OM ATT VARA MED OCH KVINNOR SOM SKULLE TYCKA MYCKET OM ATT VARA MED DIG. De här två kvinnotyperna stämmer aldrig in på en och samma person.
Del av text: Henrik Kanatidis (översättning)

Svar på tal

Hej Gud! En del människor brukar fråga mig och undra varför en sådan som jag - lever ensam. Vet du vad jag brukar svara då? Jo, så här:
- Tack vare att det finns alldeles för många av sådana som Dej!
(det brukar räcka så)

RSS 2.0