Flashback

image49
Hej Gud! Min kompis är i flyttagen, och den 1:e oktober så är det dax. Hon har smygbörjat lite genom att köra lite småsaker innan själva möblerna ska tas. Jag tog några påsar och lådor i min bil och hjälpte henne igår. Vi ställde av allt på parkeringen utanför och gick i omgångar upp till lägenheten med prylarna. Jag lånade hennes nycklar, tog några påsar på axeln, medan hon stod kvar och "vaktade". Inne i lägenheten ser jag att hon börjat köra grejer och det stog påsar, väskor och smålådor i ena hörnet av vardagsrummet. Jag ställde ner det jag hade burit upp och gick snabbt runt och kikade i lägenheten. Det ekade när jag gick över parketten och mot den franska balkongen. Det doftade rent. Öppnade lite och släppte in lite luft. Fick plötsligt en flashback, från när man var 20-25 och precis hade flyttat ihop med någon förälskelse, hehehe...! Starten på något nytt. Allt kom emot mej. Doften av rengöringsmedel och ekot i tom lägenhet när klackarna slår mot parketten. Deja vue...av högsta rang! Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0