Är det Du som styr mitt liv, Gud?

Är det DU eller jag som styr mitt liv, Gud? Jag börjar snart undra. Är jag i dina händer, Gud? Är det Du som styr i min vardag? Har Du en plan för mitt liv? Min vilja, min ambition och mina tankar går nämnligen stick i stäv med mitt liv. Är det Du som ser till det? Alla små tillfällen i vardagen som vi kallar slumpen? Är det Du?

Jag har varit "nära" några gånger. Nära att hitta nåt att leva efter. Dela livet. Något meningsfullt. Men alltid slutar det med att "något" kommit emellan. Är det Du som ser till det? När det gäller andra personer jag känner, så har det hänt att det som kommit emellan, "hjälpt till". Men inte i mitt fall. Vad vill Du med mitt liv, Gud? Vad har Du för plan? Hur resonerar Du? Du får gärna berätta, jag är nyfiken. Varför styr Du mitt liv åt motsatt håll hela tiden? Varje dag, år efter år. Varför går det aldrig åt det hållet JAG vill?  

När jag ställer minsta krav på mina medmänniskor, så försvinner dom. Dom gör inte ens en antydan till kontakt mer. Det tycker jag verkar overkligt. Det gäller för NÄSTAN alla. Varför? Om man "kräver" att en vän ska besöka en lika väl som jag besöker honom, så försvinner han. Är inte DET lite märkligt, Gud? GÖR man så? Eller håller du mina vänner borta? Man gör inte ens en antydan till att återskapa vänskapen igen. Konstigt, tycker jag. Ska det vara så enkelt att bli av med vänner? Att be dom om samma sak som dom ber mej?

Om det inte är Du, Gud, som håller i trådarna, vem är det då? Din fiende? Ibland ser jag mitt liv som en fotbollsmatch. Man har bara en match, sen är det slut. I vissa matcher så är man inte "vän med målstolparna". Man har inte marginalerna på sin sida. Kan livet te sig så? Synd i såfall.

Varför låter Du aldrig mig hamna i första rummet hos någon? Varför finns det ALLTID någon som betyder mer för någon? Har jag höga krav när jag vill hamna som nummer ett i någons liv? En del säjer att jag visst är den som betyder mest för någon. Jag vill:

1. ...betyda mest för någon i hennes liv.
2. ...denna personen ska vara en kvinna.
3. ...jag skall älska kvinnan och dela livet med henne.

Är det höga krav? Är det en orimlighet? Är det inte det som livet går ut på? Om det är Du som styr mitt liv, varför tillåter Du mej inte? Varför styr Du mitt liv åt motsatt håll, varje dag? Har inte jag någon rätt att känna meningsfullhet, trygghet, glädje, känna mig älskad av den som jag älskar som många andra här på jorden? JAG försöker varje dag. Men inte DU!

Kommentarer
Postat av: Gud

Hej på dej din lille parvel! Här var det inte många kommentarer ;-) Javisst, är det JAG som styr ditt liv! Har du inte märkt det förrän nu? Alla små vardagliga ting som du trott var en slump, det är jag som satt pinnar i hjulet! Vissa hjälper jag, andra stjälper jag. Du kommer aldrig att få det du vill, min lille vän. Det ser jag till. Varje dag. Hohohohhahahaha

2007-10-29 @ 20:18:18
URL: http://www.herrenmingud.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0